tirsdag 15. juni 2010

Flere ting av samme stoff


Jeg har funnet frem restene av det petrolblå gardinstoffet fra IKEA som jeg sydde mitt aller første plagg av og har sydd litt forskjellig.

Det begynte med at mannen utfordret meg til å sy en pose til solteltet til vesla i en fart kvelden før vi reiste på ferie. Kom da på at jeg egentlig likte dette stoffet ganske godt, så har dratt det frem igjen etter ferien.

Teltposen ble litt lang (og bildet veldig dårlig ser jeg nå...), men det gjør at det er plass til litt ekstra ting og tang oppi også. Tror kanskje jeg kan få plass til spann og spade? Valgte røde kontrastsømmer siden jeg hadde en rød snor liggende, og må si eg likte kombinasjonen :-)

Det har blitt to vinposer, inspirert av en julegave jeg har fått av farmor en gang. Disse er begge til salgs på epla.

Da jeg sydde disse gikk det opp for meg hvordan man ganske enkelt kan sy punger med flat bunn, så da måtte jeg prøve meg på en slik også. Den ble jeg så fornøyd med at jeg vurderte å beholde den selv. Men siden jeg har en plan om å lære meg å sy i for - og ser for meg at det første forsøket på det blir langt fra perfekt - så legger jeg denne også ut for salg og syr en foringsprøveklut til meg selv heller :-)

Det er enda litt igjen, så det blir hvertfall en vinpose til og sikkert noen punger. Må bare få kjøpt inn noen glidelåser.

PS: Jeg har også lagt til et par nye smekker i butikken.

3 kommentarer:

LM sa...

uten vin i butikken? hvis nei selg en protos...

kamelone sa...

Hehe, selvfølgelig uten vin i butikken. Og Protosen skulle jo være veldig bra, vil du selge den altså? ;-)

Linda sa...

De vinposene er bare kjempe fine! Genial ide:-)
Ønsker deg en fin dag.

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails