fredag 26. februar 2010

Stoff og stæsj!



Jeg og søstersen var innom på Textart sin nyåpna butikk på Anda i Klepp når jeg var hjemme og døpte vesla i helga. Tusen takk til Hege som åpnet butikken for bare oss! Utrolig mye fint, begge to kjøpte en del.

Fra toppen: Bomull med rosa epler, bomull med kinesiske lanterner (eller noe frukt?), rosa babycord med ugler, vinrød babycord, rød forkrympet bomull, blå bomull med rødt mønster, bomull med hvit renning og blått innslag (Hege fortalte hva denne stofftypen heter, men jeg har glemt...), tomatrød bomull med blomster og mellombrun asymmetrisk (?) cord (stripene er ikke like tykke). Kun det blå med hvit renning og den tomatrøde bomullen som har en plan, men jeg skal nok klare å la meg inspirere ;-)



Jeg har også gjort et dypdykk i søsterens båndsamling, mye fint der :-). Hun bruker normalt bånd til scrapbooking. Håper kvaliteten på disse båndene er god nok til bruk på tøy også. Kanskje lurt å vaske dem før jeg syr dem på?



Mormor har vært i kjellerboden og funnet frem to skatter hun lurte på om jeg kunne få til noe av, nemlig brudekjolen hennes fra 1957 og en annen kjole som er nesten like gammel! Brudekjolen har blåturkis for med en lekker blonde over. Den andre kjolen er et ganske tykt blåturkis stoff som har et slags årringmønster. Merker jeg har mye å lære på stoffronten, ikke lett å forklare det her når jeg kan så lite :-P De har begge noen ganske stygge flekker, men med Vanish og en runde i vaskemaskinen håper jeg det går bort. Uansett så tror jeg det skal være store nok fine områder til å få til en sommerkjole eller to til vesla :-)



Jeg har også tatt med meg en del stoff hjemmefra som jeg har spart i årevis for å bruke til filleryer. Nå har ikke veven min (den er stoooor) vært montert på mange år, så har blitt lite av det. Men nå når jeg har fått meg symaskin kan kanskje noe av det få en litt bedre skjebne? Det er ganske mange tykke, hvite bomullslakener (med broderte initialer etter min morfars tante). Usikker på hva jeg skal finne på med dem, men det dukker vel opp noe. Ellers er det mest sengetøy i ulike farger. Mest fornøyd med de blå nyansene, spesielt de to mønstrede (nr 2 og 4 fra toppen) og det lyseblå kreppsengetøyet (nr 3 fra toppen).

Posted by Picasa

1 kommentarer:

Daisy sa...

Det blir gåy å se hva du får til med de kule stoffene du har samlet :)

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails