tirsdag 21. september 2010

To grå (og litt kjedelige) bukser


Få innlegg i det siste... Det skyldes vel egentlig at jeg ikke er så flink å få ferdigstilt prosjekter for tiden. Og at de få jeg har fått ferdig ikke er så veldig spennende. Så her kommer det en post om to heller kjedelige hverdagsbukser.

Jeg har strikket enda en ullbukse etter mitt eget mønster (se link i høyremargen), denne gangen i den største størrelsen som jeg mente ville bli 9-12 mnd. Størrelsene er nok litt små, men den passer supert nå når vesla er 10 måneder, men så er hun ganske liten og slank også da. Kan nok med fordel strikkes med et hakk tykkere pinner etter ribben og litt lengre i bena. Er ellers veldig fornøyd med denne, den sitter veldig bra rundt magen. Den er strikket i Superwash 4 fra Hifa.

Først ut er en bukse jeg har sydd av grått joggestoff (isoli?) fra Stoff og Stil. Er ikke veldig befaren med disse myke stoffene og ribb og slikt, så den ble så som så. Ikke fornøyd med stikningen jeg sydde med tvillingnål for å holde nede sømmonnet rundt ribben nede, den ble alt for stram og overgangen der ble bare stiv og bulkete. Men buksa er myk og god og fin til hjemmebruk.


2 kommentarer:

Maskeball sa...

Så fine bukser. Jeg tror jammen jeg skal strikke etter oppskriften din til jenta mi. Har sett etter en fin bukse som ikke er i ribbestrikk, og denne er akkurat slik jeg tenkte meg. Dessuten passer det veldig bra at størrelsene kanskje er litt små, for min tulle er også liten og spe. :)

kamelone sa...

Hyggelig at du liker buksene, Janne :) Hvis du strikker dem, hadde det vært hyggelig om du ga meg et lite hint om hvordan du likte dem.

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails