mandag 13. september 2010

Latskapen lenge leve...

Som den notorisk prokastinerende forskeren jeg er, klamrer jeg meg til teorien om at alle oppfinnelser og fremskritt egentlig skyldes latskap og menneskets trang til å forenkle.


At denne strikka blomsterbrosjen er et stort fremskritt for menneskeheten er vel å overdrive en smule, men den ble oppfunnet nettopp på grunn av undertegnedes latskap.

Egentlig skulle jeg strikke noe HELT annet (om noen mot formodning skulle skjønne HVA, så hysj, hysj, det skal være en gave). Men som vanlig omgås jeg strikkefasthet og strikkeprøver med letthet og tenkte at: 'Jepp, jeg strikker litt fast, så da går jeg opp en størrelse'. For å gjøre en 1 time og 45 min lang historie kort, så ble dette ALT for smått. Det var da allikevel fortærende å rekke opp, så starten på dette hemmelige andre prosjektet ble til en blomsterbrosje. Reversibel og greier!

Ikke akkurat mine farger. Så da legges den ut for salg på Epla. Kanskje noen forbarmer seg over dette lille fremskrittet?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails