tirsdag 9. mars 2010

Et langtidsprosjekt endelig ferdig!



Jeg har lovet søsteren min en Puff Daddy til jul. Den var med meg hjem i kofferten og ble strikket ferdig og delvis sydd sammen lille julaften. Og der stoppet det... Men i dag fikk jeg ånden over meg og gjorde den ferdig! Ble egentlig ganske så fornøyd, selv om den ikke ble helt rund. Her er den avbildet sammen med en firkantet venn fra Bolia, den synes jeg å huske er 35 cm høy.

Fargen er grålig, men består egentlig av fibre i masse ulike farger. Vet ikke om det kommer så godt frem her?

Så nå er det bare å komme på besøk å hente den, Mari! :-)


Oppsummering:
Mønster: Puff Daddy fra Pickles
Garn: 12 nøster (totalt 1200 g) Sirdar Bigga (utgått). Kjøpt 10 nøster av en dame i London og 2 av en i Skottland. Strikket med dobbel tråd. Husker jeg ikke feil er det 30% ull og 70% Akryl. 
Pinner: 15 mm
Fyll: Sydde en slags innerpose av noen gamle, svartfarga håndklær slik at fyllet ikke skulle skinne igjennom. Så er den fylt med en gammel 100-kroners dyne fra Smart Club, to gamle ullpledd og 3-4 håndklær. Skulle kanskje ha spandert på den en dyne til istedenfor pleddene og håndklærne, men den ble faktisk ikke så klumpete som jeg hadde trodd.

Posted by Picasa

1 kommentarer:

Mari sa...

du er verdens snilleste storesøster!!!!!!

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails