lørdag 16. april 2011

Påskepakke


Da har forhåpentligvis den GULE påskepakken med et GULT skjal i nydelig alpakka, GULE knappeøredobber og GUL retropung (de to siste fra pakken jeg vant hos Ingrid Riddervold, se forrige innlegg) nådd verdens beste søster! Hvis ikke ruinerer jeg jo totalt overraskelsen med å poste her, da men...


Skjalet er Gail (aka Nightsongs) av MaweLucky/Jane Araujo. Garnet er håndspunnet og håndfarget og kjøpt på Awana Kancha alpakkamuseum i Cusco, Peru. Gave fra min mor :-) Siden jeg strikket på pinne 3,5 og ikke 4 som oppskriften sa, så har jeg strikket 9 repitisjoner istedenfor 7 før jeg starta kantmønsteret. 

Veldig fornøyd med resultatet! Akkurat passe stort og kommer til å bli nydelig mykt og godt med litt bruk. Jeg liker egentlig ikke gult så godt, men fargen vokste på meg i løpet av strikkingen så nå tror jeg det blir et gult skjal til meg også. Påskestrikk det også!

God påske, alle sammen!

4 kommentarer:

Margrethe sa...

Flott sjal! Men du har vel strikket noe siden påske, har du ikke? ;)

Lene sa...

Flott sjal:)

Fru Belima sa...

Syntes dåpskjolen din var fantastisk nydelig... sånn vil jeg også ha! Må snart sette meg ned å sy og strikke til dåpen som jeg skal ha i slutten av januar. Tenkte jeg skulle strikke overdel og sy nederdel. Synses du har en flott blogg som jeg ofte er innom for litt inspirasjon.

kamelone sa...

Tusen takk, alle tre!

Margrethe: På det tidspunktet du kommenterte, tror jeg faktisk ikke jeg hadde strikket en maske siden påske. Og det er jammen ikke langt ifra at jeg ikke har gjort det nå heller. The joys of pregnancy!

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails