onsdag 10. februar 2010

To på en gang


Mens jeg holder på å sy "prøvekluten" min, som er er skjørt til meg selv sydd av gardinstoff fra IKEA, må jeg selvfølgelig ha noe å strikke på også! Så nå går det i lange pulsvanter av det tidligere omtalte alpakkagarnet fra Drops. Prøver meg for første gang på å strikke to samtidig ved hjelp av magic looping på to rundpinner (bruker to siden de jeg hadde i rett størrelse var så små). Fungerer greit synes jeg, selv om det var litt stress å legge opp og starte uten å vri maskene. Fordelene med å gjøre det på denne måten er flere: Det er lettere å prøve plaggene på og ikke minst så slipper man å strikke en til når den første er ferdig! Pinnene detter heller ikke ut slik de ofte gjør med sokkepinner og litt glatt garn.

Sjalet jeg også nevnte i den andre posten er allerede ferdig strikket men ikke blokket. Bilder av det kommer når pulsvantene også er ferdige.
Posted by Picasa

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails